PROMAR - 3 miejsce w rankingu szkół podstawowych w Rzeszowie w 2022 roku
PROMAR

Trzecie miejsce w rankingu szkół podstawowych w Rzeszowie w 2022 roku

Przyszłość
Pełna
Możliwości

Dwujęzyczność jako przepustka do świata

Czy zastanawiałeś się kiedykolwiek, jakie korzyści może przynieść edukacja dwujęzyczna Twojemu dziecku? Niezależnie od tego, czy planuje pracować w kraju czy za granicą, płynność w posługiwaniu się językiem angielskim z pewnością będzie jego ogromną przewagą na rynku pracy.

Wiele tradycyjnych szkół podstawowych nie uczy dzieci posługiwać się płynnie językiem angielskim w mowie i piśmie, co stanowi poważny problem dla wielu rodziców.

Dwujęzyczna Szkoła Podstawowa oferuje nie tylko edukację na najwyższym poziomie w zakresie podstawowych przedmiotów jak historia, matematyka czy fizyka, ale robi to również używając języka angielskiego. Co to daje? Przede wszystkim niepowtarzalną umiejętność przetwarzania informacji w języku angielskim. Za tym idzie dowolność w wyborze kolejnej szkoły czy pracy. Niektórzy rodzice sądzą, że jest jeszcze za wcześnie myśleć o liceum, studiach, czy też pracy ich dziecka. Nie jest to prawidłowe myślenie, bowiem umysł człowieka chłonie język od najmłodszych lat, a po okresie dojrzewania nie jest już możliwe przyswojenie języka w tak dogłębny i elastyczny sposób. Podjęcie decyzji o nauce dwujęzycznej w wieku 7 lat zaprocentuje większymi możliwościami w przyszłości. Natomiast w perspektywie 8 lat przełoży się na wysokie wyniki na egzaminie ósmoklasisty.

Indywidualne podejście, wykwalifikowana kadra oraz odpowiednie narzędzia i metody zapewniają bezpieczeństwo i odpowiednie warunki do rozwoju.

Oferujemy kompleksowe rozwiązanie dla rodziców, którzy chcą zapewnić swoim dzieciom najlepsze możliwe narzędzia do osiągnięcia sukcesu w przyszłości. Zapisz swoje dziecko już dziś i daj mu szansę na Przyszłość Pełną Możliwości!

Większe możliwości Wyposażymy Twoje dziecko w zestaw narzędzi i umiejętności, które ułatwią mu dalszą edukację i pracę w miejscu, o jakim zamarzy - w kraju, Europie czy na świecie. Dajemy także możliwość zdawania egzaminu Cambridge, który otwiera drzwi do ponad 25 tysięcy instytucji na całym świecie! Uczymy efektywnie, co odzwierciedla się w wysokich wynikach.
Relacje z rówieśnikami Opieramy się na metodzie Porozumienia bez Przemocy, dzięki któremu dzieci uczą się szczerze mówić o uczuciach i potrzebach oraz budują postawę pełną empatii i zrozumienia wobec drugiego człowieka.
Bezpieczeństwo Wykwalifikowana kadra - nauczyciele specjaliści oraz psycholog i pedagog - dba zarówno o codzienny rozwój, jak i o działanie w sytuacjach trudnych. Zapewnia indywidualne podejście, pomoc oraz wsparcie dzieciom i rodzicom.
Kompetencje Stoi za nami 10 lat doświadczeń, nabywania i szlifowania kompetencji, które dopasowywane są do potrzeb każdego ucznia, zapewniając mu codzienne wsparcie w rozwoju. Zajmujemy 3. miejsce wśród najlepszych szkół w Rzeszowie. W nauczaniu stale wdrażamy i rozwijamy ocenianie kształtujące, dzięki któremu uczniowie są świadomi celów lekcji oraz przyswajają informacje w czasie jej trwania.
Uczeń naszej szkoły

swobodnie posługuje się językiem angielskim w codziennych sytuacjach już od najmłodszych klas

jest gotowy aby uczyć się, a w przyszłości studiować i pracować za granicą

myśli krytycznie i zadaje pytania

zna swoją wartość i swoje mocne strony, a jednocześnie potrafi współpracować w grupie

Rodzice naszych uczniów są pewni, że...

ich dziecko jest nauczane skuteczne i ciekawie

ich dziecko będzie miało znaczną przewagę językową w porównaniu z rówieśnikami

ich dziecko czuje się bezpiecznie w szkole

Katarzyna Pytel

Dyrektor Centrum Edukacyjnego PROMAR. Absolwentka anglistyki. W 2008 roku doktoryzowała się z literatury brytyjskiej na Uniwersytecie Warszawskim. Wykładała literaturę brytyjską, prowadziła zajęcia z Academic Writing oraz praktycznej nauki języka angielskiego dla studentów. Uczyła języka angielskiego w liceum oraz w szkołach językowych. W pracy skoncentrowana jest na ciągłym podnoszeniu efektywności nauczania oraz dobrych relacjach między nauczycielami a uczniami.

Joanna Chłanda - Świder

Dyrektor Szkoły Podstawowej z Oddziałami Dwujęzycznymi. Pochodzi z rodziny o długich tradycjach nauczycielskich. Poświęca całą swoją energię organizacji bezpiecznego i przyjaznego środowiska, wspierającego optymalny rozwój małych dzieci. Kreuje wśród swoich podopiecznych postawę samodzielności i przedsiębiorczości oraz dba, aby każde dziecko otrzymało w edukacji to co najlepsze.

Joanna Hulak

Metodyk, lektorka języka angielskiego. Specjalizuje się w nauczaniu dzieci i młodzieży. Jako metodyk uczy innych nauczycieli jak uczyć małe dzieci. Bardzo dba o to, aby dzieci czuły się bezpiecznie i dobrze na zajęciach. Pociąga uczniów swoim wyjątkowym zaangażowaniem i otwartością.

Kinga Jezuit

Nauczyciel Świetlicy. Absolwentka Uniwersytetu Śląskiego na wydziale filologii angielskiej. W ramach programu Erasmus studiowała również na université Lille 3 we Francji. Od wielu lat pracuje z dziećmi i naucza języka angielskiego. Prywatnie zaangażowana w akcje charytatywne i wolontariat.

Aleksandra Fila

Native speaker. Absolwentka Bergen College w USA oraz filologii angielskiej na kierunku nauczycielskim na Uniwersytecie Rzeszowskim. Posiada wieloletnie doświadczenie w nauczaniu dzieci, młodzieży i osób dorosłych. Najwięcej satysfakcji czerpie z pracy z dziećmi.

Sylwia WIśnicka

Absolwentka Uniwersytetu Rzeszowskiego, magister biologii. Ukończyła studia podyplomowe na Politechnice Rzeszowskiej oraz Wyższej Szkole Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie. Nauczycielka z bogatym doświadczeniem. Posiada szerokie zainteresowania i ciągle poszukuje nowych doświadczeń.

Maria Żelazo

Absolwentka Uniwersytetu Rzeszowskiego, magister biologii. Ukończyła studia podyplomowe na Politechnice Rzeszowskiej oraz Wyższej Szkole Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie. Nauczycielka z bogatym doświadczeniem. Posiada szerokie zainteresowania i ciągle poszukuje nowych doświadczeń.

Ireneusz Zegarowicz

Absolwent WSP Rzeszów, kierunek Wychowanie fizyczne oraz studiów podyplomowych na UR na kierunku Przysposobienie obronne i Edukacja dla Bezpieczeństwa. Instruktor pływania. Posiada wieloletnie doświadczenie w pracy z dziećmi i młodzieżą. Zainteresowania sport i muzyka (gra na gitarze, obecnie w zespole Basket Soul).

Jolanta Klamut-Draguła

Wychowawca I klasy. Absolwentka pedagogiki na Uniwersytecie Rzeszowskim oraz filologii angielskiej w Nauczycielskim Kolegium Języków Obcych. Posiada wieloletnie doświadczenie w pracy w szkole w Wielkiej Brytanii z dziećmi przedszkolnymi, z młodzieżą i dziećmi mającymi problemy z uczeniem się.

Sylwia Wilczak

Wykwalifikowana nauczycielka matematyki i lektor języka angielskiego. Kreatywna, ambitna, uwielbiająca pracę z dziećmi i młodzieżą, pasjonatka podróży i poszukiwaczka nowych wyzwań. Zakochana w kulturze brytyjskiej miłośniczka tańca, zdrowego stylu życia i dobrej kawy.

Sabina Wójcik

Wychowawca grupy 3-latków. Absolwentka UJ na kierunku filologia hiszpańska ze specjalnością pedagogiczną oraz studiów latynoamerykańskich. Absolwentka Zintegrowanej Edukacji Przedszkolnej i Wczesnoszkolnej WSIiZ. Posiada wieloletnie doświadczenie w nauczaniu w różnych grupach wiekowych.

Monika Kuźma

Lektorka języka angielskiego Elastycznie dostosowuje zajęcia do potrzeb słuchaczy. W ankietach oceniana jako miła, wesoła i cierpliwa. Czy lekcja angielskiego może być prosta, łatwa i przyjemna? Z Panią Moniką - każda.

Elżbieta Dudzik-Poremska

Lektor języka angielskiego. Absolwentka filologii angielskiej NKJO oraz Akademi Wychowania Fizycznego w Krakowie. Posiada wieloletnie doświadczenie nauczyciela języka angielskiego oraz wychowawcy.

Joanna Baran

Nauczycielka j. polskiego i etyki, lektorka j. angielskiego. Absolwentka filologii angielskiej NKJO w Rzeszowie oraz filologii polskiej i angielskiej URz. Posiada doświadczenie w pracy jako nauczyciel j. angielskiego oraz j. polskiego (także jako obcego). Od wielu lat uczy dzieci, młodzież i dorosłych. Prywatnie uwielbia podróże i dobrą książkę.

Jakub Kiwała
Paul Makin

Native speaker języka angielskiego. Przyjechał do nas z Anglii. Energiczny i kreatywny, stworzony do nauczania zarówno dzieci jak i dorosłych. Stosuje wiele gier aktywizujących, u niego na lekcji nikt się nie nudzi, a wiedza sama wchodzi do głowy.

Co zapewniamy?

Płynne posługiwanie się językiem angielskim oraz język hiszpański na poziomie A2 w momencie ukończenia szkoły podstawowej.

Odpowiednie wsparcie dla uczniów z różnych środowisk kulturowych, którzy mogą mieć różne wymagania i potrzeby w zakresie nauki języka.

Dostęp do różnorodnych zasobów i materiałów dydaktycznych w dwóch językach, zapewniających skuteczne uczenie się i rozwijanie umiejętności.

Dobrą komunikację między nauczycielami, rodzicami a uczniami, umożliwiającą skuteczne uczenie się.

Dobre przygotowanie do egzaminów i testów, w tym egzaminów Cambridge oraz egzaminu ósmoklasisty.

Odpowiedni poziom bezpieczeństwa i higieny w szkole, w celu zapewnienia środowiska najlepszego do nauki i dla zdrowia.

Odpowiedni poziom motywacji i zaangażowania ze strony nauczycieli, zapewniających skuteczną naukę i rozwój umiejętności.

Dobre przygotowanie do dalszej edukacji, studiów i pracy, zapewniające możliwość kontynuowania realizacji kolejnych etapów w języku polskim oraz w języku angielskim.

Czego nie gwarantujemy?

Że dziecko będzie płynnie posługiwało się dwoma językami w ciągu pierwszego roku nauki.

Że w szkole unikniemy konfliktów między rówieśnikami.

Że dziecko będzie otrzymywać wyłącznie najlepsze oceny i odnosić sukcesy w szkole bez żadnego wysiłku.

Że w naszej szkole będzie mało nauki oraz wymagań.

Rekrutacja

Wniosek można składać od 1 marca.

1. Złożenie Wniosku o przyjęcie dziecka do szkoły.

W I klasie przeprowadzamy kwalifikacje ustne z języka angielskiego oraz kwalifikacje pisemne i ustne z języka polskiego (dotyczy uczniów przybywających z zagranicy); od klasy II do VIII przeprowadzamy kwalifikacje ustne z języka angielskiego i/lub test sprawdzający wiedzę objętą programem nauczania.

2. Kwalifikacje.

Przeprowadzamy badanie, aby upewnić się, że nie istnieją przeciwwskazania do nauczania w systemie dwujęzycznym (badanie predyspozycji językowych).

3. Badanie predyspozycji.

Jest to etap opcjonalny, w zależności od decyzji szkoły, dotyczy dzieci, które nie uczęszczały do Przedszkola Anglojęzycznego.

4. Obserwacja dziecka podczas próbnego dnia w szkole.

Rozmowa dotyczy programu wychowawczego i spraw organizacyjnych.

5. Rozmowa z dyrekcją szkoły.

Informację przekazujemy drogą mailową

6. Informacja o wynikach rekrutacji.

Umowę podpisujemy do 7 dni po otrzymaniu wyników rekrutacji.

7. Podpisanie umowy.

Jakie metody wykorzystujemy?

Porozumienie bez przemocy

Porozumienie bez Przemocy, z angielskiego Nonviolent Communication, to metoda, która umożliwia nawiązanie kontaktu opartego na wzajemnym szacunku i zrozumieniu, co w efekcie zaspokaja potrzeby rozmówców w sposób pokojowy. Najważniejszym celem NVC zbudowanie relacji opartych na szczerości i empatii. Twórca metody, Marshall Rosenberg, wyróżnił cztery kroki PbP: obserwację, nazywanie uczuć, wyrażanie potrzeb i wyrażanie prośby.

Ocenianie kształtujące

Ocenianie Kształtujące to sprawdzanie postępów ucznia i uzyskanego przez niego zrozumienia danego zagadnienia w taki sposób, aby wskazać mu co potrafi, a czego ma się dalej uczyć. To efektywna praktyka szkolna, która opiera się na dialogu i szacunku. Nauczyciel stosujący OK ustala cel lekcji oraz kryteria oceniania, czyli to, co będzie brał pod uwagę przy ocenie pracy ucznia. Ponadto stosuje informację zwrotną oraz wprowadza ocenę koleżeńską i samoocenę.

CLIL

Nauczanie dwujęzyczne bazuje na metodzie CLIL, które rozwijamy jako Content and Language Integrated Learning, czyli zintegrowane kształcenie przedmiotowo-językowe. W praktyce CLIL polega na przekazywaniu treści nauczanych przedmiotów oraz elementów języka obcego jednocześnie. Czyli chodzi o przyswajanie nowych słów, zwrotów, pojęć i zagadnień gramatycznych w trakcie omawiania nowego tematu. W tej metodzie łączymy nauczanie treści programowych z nauką języka obcego.

Opinie

„Wybór szkoły Promar to doskonałe rozwiązanie. Córka ma tu wszechstronną opiekę. Przez cały pobyt w szkole ma czas wypełniony zajęciami i w zasadzie żadnych zadań do domu nie przynosi. Szkoła jest zadbana i bezpieczna a nauczyciele mili i uśmiechnięci. Małe klasy stwarzają warunki do osiągnięcia małych i wielkich sukcesów. Polecam innym rodzicom wybór tej szkoły.”

Mama uczennicy II klasy

„Po 3 latach spędzonych w Promarze jesteśmy przekonani o właściwym wyborze. Znaleźliśmy miejsce, które daje nam spokój wynikający z najwyższych standartów dydaktycznych i opiekuńczych obowiązujących w Szkole. Obiektywnym dowodem na to jest niedawny ranking Szkół Podstawowych w Rzeszowie w którym Promar znalazł się na 3 miejscu!!! Polecamy ”

Tato ucznia klasy III

„Angażując się w rozwój i edukację naszego dziecka chcieliśmy aby środowisko, które go otacza było nieprzypadkowe i inspirujące. Zarówno interakcje rówieśnicze oraz relacje z kadrą pedagogiczną miały być pozytywnymi impulsami. Wachlarz zajęć dodatkowych, wycieczek, spotkań z ciekawymi ludźmi, możliwości edukacyjnych przerasta nasze oczekiwania. Dla nas, rodziców to przede wszystkim uśmiech dziecka, radość z jaką chodzi do Szkoły i progres w jego rozwoju jest bezpośrednim potwierdzeniem pozytywnej roli jaką odgrywa Szkoła Promar.”

Tato ucznia klasy II

FAQ

Q: Czym jest dwujęzyczna szkoła podstawowa?

A: Dwujęzyczna szkoła podstawowa to szkoła, w której nauczanie odbywa się w dwóch językach - języku ojczystym i języku obcym. Uczniowie opanowują oba języki na poziomie biegłego posługiwania się nimi.

Q: Dlaczego warto wybrać Dwujęzyczną Szkołę Podstawową?

A: Wybór dwujęzycznej szkoły podstawowej może przynieść wiele korzyści dla dziecka, m.in. rozwijanie umiejętności językowych, lepsze przygotowanie do przyszłych wyzwań edukacyjnych i zawodowych, a także zwiększenie szans na zdobycie pracy w Europie i na świecie.

Q: Jakie języki są oferowane w Dwujęzycznej Szkole Podstawowej?

A: Oferujemy nauczanie w języku angielskim i polskim.

Q: Czy moje dziecko musi znać obcy język, aby zapisać je do dwujęzycznej szkoły podstawowej?

A: Nie, nie jest to konieczne. W dwujęzycznej szkole podstawowej uczniowie uczą się języka obcego od podstaw, więc nie muszą mieć wcześniejszego doświadczenia z jego nauką.

Q: Czy moje dziecko będzie uczyć się tylko języków obcych w dwujęzycznej szkole podstawowej?

A: Nie, dziecko będzie uczyć się większości przedmiotów w obu językach.

Q: Czy w Dwujęzycznej Szkole Podstawowej jest zapewnione wsparcie dla dzieci, które mają trudności?

A: Tak, szkoła zapewnia specjalne programy wsparcia dla uczniów, którzy mają trudności w nauce.

Q: Jakie są wymagania dotyczące frekwencji w Dwujęzycznej Szkole Podstawowej?

A: Frekwencja jest obowiązkowa i podlega takim samym wymaganiom jak w innych szkołach podstawowych

Q: Jakie są wymagania wobec nauczycieli dotyczące znajomości języków obcych?

A: Nauczyciele w dwujęzycznej szkole podstawowej muszą posiadać biegłą znajomość języka obcego, którym nauczają.

Umów się na indywidualne spotkanie i zobacz szkołę od środka